Reprezentantii Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP) si ai Inspectoratului Scolar Judetean Prahova au organizat, ieri, la Ploiesti, o conferinta de presa cu prilejul lansarii proiectului “Dezvoltarea culturii calitatii si furnizarea unei educatii de calitate in sistemul de invatamant preuniversitar din Romania, prin implementarea standardelor de referinta”, finantat in proportie de 80% din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane, 2007-2013. Inspectoratul Scolar Prahova este coordonator al Regiunii Sud-Muntenia si partener al ARACIP in acest proiect, a carui valoare se ridica la suma de cinci milioane de euro. Obiectivul sau vizeaza cresterea capacitatii sistemului de invatamant preuniversitar de a furniza educatie de calitate.
In cadrul acestuia, 1013 de unitati de invatamant publice si private din intreaga tara vor fi evaluate extern, reacreditate, si li se va atesta nivelul de calitate pe baza unor indicatori de performanta si a unor harti de risc educational. Din Regiunea Sud-Muntenia sunt incluse 148 de institutii, dintre acestea 36 provenind din Prahova (6 gradinite, 22 de scoli cu clasele I-VIII, 6 licee, colegii, grupuri scolare, o scoala postliceala, o scoala de arte si meserii).
Este prima data cand se decide ca un numar atat de mare de unitati de invatamant din tara sa fie supuse unei astfel de evaluari riguroase. Ieri, reprezentanti din intreaga Regiune de Dezvoltare Sud-Muntenia au dezbatut la Ploiesti proiectul metodologiei de evaluare externa a calitatii educatiei in invatamantul preuniversitar. Documentul va fi finalizat pana in luna februarie a anului viitor. In perioada februarie-iunie 2011, cate patru reprezentanti din fiecare unitate de invatamant vor participa la cursuri de formare sustinute de reprezentanti ai ARACIP ( pentru cei din regiunea Sud-Muntenia, cursurile vor avea loc in Prahova ). La randul lor, acestia isi vor instrui colegii. Evaluarea propriu-zisa a scolilor va incepe peste trei ani si ea va urmari mai multe aspecte: baza materiala, resursele umane, finantarea, rezultatele elevilor etc. Totodata, va fi realizat un raport privind starea calitatii sistemului de invatamant preuniversitar, precum si un studiu national privind stadiul dezvoltarii culturii calitatii in educatie.
Ana-Maria MAXIM
Detalii in Ziarul Prahova