Tehnicianul in Asistenta Sociala

Legea 100/2024 aduce modificări și completări în domeniul asistenței sociale, precum și în Legea nr. 78/2014 care reglementează activitatea de voluntariat în România și modifică Legea nr. 272/2004 pentru protecția și promovarea drepturilor copilului.

Articolul III Legea asistenței sociale nr. 292/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 905 din 20 decembrie 2011, este modificată și completată astfel: La articolul 6, după litera nn) se adaugă două litere noi, lit. nn1) și nn2), cu următorul conținut: “nn1) tehnicianul de asistență socială este persoana cu certificat de calificare de nivel 4 care sprijină asistentul social și își desfășoară activitatea sub coordonarea acestuia; nn2) teleasistența socială este modalitatea de acordare a asistenței sociale prin utilizarea oricărui dispozitiv electronic precum telefon, calculator, tabletă, smartphone sau în format electronic de tip internet, text, video și e-mail sau prin orice alt mijloc electronic de comunicare, respectând codul de etică și codul de bună practică al asistentului social.” Activitatea tehnicianului de asistență socială este coordonată de asistentul social. Activitățile specifice ocupației prevăzute în standardul ocupațional pentru tehnicianul în asistența socială (art. 40, alin 6) sunt: a) oferă informații despre serviciul de asistență socială comunitară și despre alte servicii de interes public necesare pentru rezolvarea situațiilor de dificultate și asistă beneficiarul în procesul de accesare a acestora; b) administrează și implementează programe de asistență socială și servicii comunitare și asistă persoanele pentru rezolvarea problemelor personale și sociale, inclusiv prin însoțirea acestora la întâlnirea cu alți specialiști sau servicii; c) participă la realizarea evaluării prin analiză, verificare, inclusiv prin activitate în teren, obținerea de documente și informații necesare asistentului social în realizarea diagnozei sociale; d) acționează ca persoană de contact pentru beneficiari și membrii familiei acestora, în lipsa asistentului social; e) participă, după caz, sub coordonarea/împreună cu asistentul social la intervenții care presupun punerea în aplicare a măsurilor de urgență pentru asigurarea siguranței persoanelor vulnerabile; f) întocmește rapoarte de vizită, de întâlnire, completează fișe de observație, note telefonice, sinteze și analize necesare în activitatea de monitorizare și raportare. Codul de bună practică și Codul etic în teleasistență socială și pentru activitatea de coordonare a tehnicianului de asistență socială, se elaborează și se aprobă prin hotărâre a Congresului național al Colegiului Național al Asistenților Sociali din România, în termen de 2 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi, și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (Art. XI). Lucrătorii sociali angajați în temeiul art. 40 alin. (4) din Legea nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare, au dreptul să desfășoare atribuțiile tehnicianului de asistență socială, dacă fac dovada că sunt înscriși la un curs de calificare tehnician de asistență socială, în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi. ( Legea nr 100/2024, art. XVI alin (1)).*

FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.