Fundaţia Leaders organizează cea de-a cincea ediţie a Leadership Autentic, program educaţional non-formal care oferă liceenilor şansa de a-şi descoperi potenţialul de lider. Sesiunile de training se vor desfăşura la Colegiul Naţional „Nicolae Grigorescu” din Câmpina (Calea Doftanei nr. 2) astăzi şi mâine. Pe lângă cursurile oferite de traineri, adolescenţii vor participa la acţiuni care să-i ajute în ceea ce priveşte orientarea vocaţională, dar şi pentru a descoperi domeniile de care sunt interesaţi şi în care se pot implica în viitor. Programul are loc anual în peste 15 licee din ţară, fiind susţinut de Ministerul Educaţiei Naţionale.
Leadership Autentic este un program educaţional non-formal care crează oportunitatea unei experienţe educaţionale menită să contribuie la dezvoltarea personală a tinerilor elevi de liceu, cu vârste cuprinse între 14 si 18 ani. Leadership Autentic este structurat în doua nivele, un curs complet fiind dezvoltat pe parcursul a doua săptămâni. Nivelul 1 se referă la concepte de bază legate de leadership, printre subiectele abordate fiind: lideri şi leadership concepte şi definţtii, valori, convingeri şi atitudini, viziune, comunicarea liderului şi echipa. În cel de-al doilea nivel, participanţii au şansa să aprofundeze conceptele de comunicare şi echipa în cadrul unui training în care accentul se pune pe partea practică: experimentarea comunicării, atât în scris prin scrisori şi aplicaţii, cât şi prin tehnici de vorbire în public.
Leadership Autentic îşi propune să completeze practica şcolară din cadrul sistemului romanesc de învăţământ printr-o serie de activităţi de educaţie informală, care pun accent pe dezvoltarea abilităţilor de leadership, comunicare, lucru în echipă, initiaţiva si spiritul pro-activ ale participanţilor, cu scopul de a-i pregăti pe aceştia pentru viaţa profesională.
Leadership Autentic presupune un training intens în care elevii participani au şansa să intre în contact cu noţiuni teoretice despre leadership, comunicare şi dezvoltare personală şi totodată, prin intermediul exerciţiilor practice, îşi pot descoperi abilităţile, valorile şi potentialul de leadership. Programul se desfaşoară în weekend-uri în cadrul institutiilor de învăţământ din care provin elevii.
Nevoia identificată de către programul Leadership Autentic se referă la conţinutul şi metoda de predare a programei şcolare din instituţiile de învăţământ, precum şi modalitatea de evaluare a performanţelor.ÎIn cadrul sistemului educaţional în care ei se formeaăa, elevii de liceu, aflaţi în principal în grupa de vârstă 14 -18 ani, au foarte puţine oportunităţi de participare la conţinutul prezentat, interacţiune în cadrul procesului de predare, implicare în activităţi care depăşesc un singur domeniu de studiu.
sursa: leaders.ro
Monica BOSTAN