Proiectul Erasmus + ”Acting 2 Speak English” Cooperare pentru inovare și schimbul de bune practici parteneriate strategice programul sectorial în domeniul educației școlare în cursul anului universitar 2015/2017 a beneficiat de a doua moblitate de învățare, predare, formare în municipiul Ploiești, Romania, gazdă fiind Colegiul Tehnic “Toma N. Socolescu”.
La mobilitate au luat parte 9 profesori străini (Serife Unal Aeyran, Sabit Iskender, Sonya Borisova Tsvetkova, Elena Parvanova Ivanova, Elitsa Strahilova Ivanova, Zbigniew Chrulski, Tomasz Białobłocki, Piero Dimartino și Rosalia Pistola) și 20 de elevi ce au provenit din liceele partenere, Finansovo-stopanska Gimnaziya Vasil Levski, Hadim Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Zespol Szkol w Zychlinie și Istituto Tecnico Commerciale „Fabio Besta. Din partea liceului gazdă au participat 8 profesori (dir. prof. Avramescu Rodica, prof. Dragomir Marian, prof. Horgoș Maira, prof. Andronescu Mihaela, prof. Gunia Silvia, prof. Șuler Antonia, prof. Măcelaru Adela, prof. Huțanu Veronica), membrii în cadrul echipei de proiect, 10 profesori voluntari și 14 elevi ce au demostrat faptul că România este o țară în care spiritul de echipă, performanța și valorile europene sunt prezente pe tot parcursul procesului didactic.
Programul a fost variat și a inclus activități formale în cadrul colegiului gazdă punându-se accent pe dezvoltarea competențelor IT alături de dna. prof. Măcelaru Adela. De asemenea, au fost prezente și elementele educației non-formale prin activitățile susținute de coordonatorul echipei Colegiului Tehnic “Toma N. Socolescu”, Marian Dragomir, trainer în cadrul EU-CoE Youth Partnership. Printre activități s-au numărat și piesele de teatru susținute de elevii participanți, piese de teatru în limba engleză ce au marcat obiectivele proiectului, dezvoltarea comptențelor de comunicare în limba engleză. Acest obiectiv a fost prezent și prin povestiri colective ce a fost redactată în decursul anului 2016, în cadrul actualei mobilități fiind selectat titlul acestei scrieri creative, Dice 2 Dance.
Una din metodele utilizate pentru a dezvolta atât competențele digitale, cât și cele de comunicare, a fost crearea unor povestiri digitale de câtre fiecare echipă participantă, formatorul, Marian Dragomir, prezentând elementele constitutive ale unui astfel de produs cultural. Această metodă împinge elevii să devină creatori de conținut, mai degrabă decât doar consumatori. Ei au țesut împreună imagini, muzică, text și voce, povestirile digitale fiind create pe baza pozelor realizate în cadrul excursiilor de documentare la Brașov și Bran unde au avut oportunitatea de a exersa limba engleză pe diferitele paliere: istoric, geografic, culinar, politic etc.
Din planul activităților dsfășurate amintim: marți 7 iunie 2016, primirea oficială, prezentarea orașelor și școlilor participanților la mobilitatea transnațională, vizitarea Colegiului Tehnic „Toma N Socolescu”, prezentarea pieselor de teatru a delegațiilor participante și participarea la workshop-ul Windows Movie Maker; miercuri 8 iunie 2016 excursie educativă desfășurată la Râșnov, Bran și Brașov cu scopul de a dezvolta competențe lingvistice, dar și competențe culturale deoarece tematica zilei a fost istoria și modul în care legăturile dintre țări sunt ușor de identificat; joi 9 iunie 2016 s-a desfășurat o nouă excursie tematică pentru a dezvolta competențe legate de formele de guvernare ale României pornindu-se de la formele vechi de guvernare, așa cum se remarcă în cadrul complexului muzeeal Mogoșoaia, până la formele moderne de guvernare de tip comunist, așa cum s-a observat în vizita de la Palatul Parlamentului, unde engleza a fost liantul între participanți care au comunicat pe teme diverse care au avut ca referent viața secolului al XX-lea. Vineri, 10 iunie 2016 a marcat o nouă serie de workshopuri unde elevii au înțeles ce reprezintă o poveste digitală alcătuind singuri în grupele naționale povești care au dezvoltat creativitatea, interculturalitatea și competențele lingvistice. Sâmbătă, 11 iunie, ultima zi a mobilității a fost marcată din nou de dezvoltarea competențelor lingvistice și istorice prin călătoria la Sinaia și vizitarea palatului Peleș ce a fost utilizat ca motor pentru a dezvolta legăturile de tip istoric între tările participante, limba engleză fiind cea care a creat puntea de legătură între toți participanți.
Astfel, mobilitatea de de învățare, predare și formare din municipiul Ploiești a însemnat o nouă posibilitatea de a înțelege mai bine valorile pe care se fundamentează Uniunea Europeană și modul în care valorile europene pot fi transmise în mediul școlar, fapt remarcat de elevi și profesori.
Prof. Marian Dragomir
Coordonator Proiecte și Programe Europene
Colegiul Tehnic “Toma N. Socolescu” Ploiești
Mai exista si Liceul ,,Victor Slavescu” care a avut parte de un astfel de proiect inca de la inceputul anului 2015, proiectul terminandu-se cu o olimpiada de arhitectura internationala la care elevii au obtinut locurile II si III