Dezvoltatorii imobiliari lucrează intens, în Ploieşti, la două mall-uri care atrag investiţii cumulate de 115 milioane de euro, ceea ce ar însemna că, în următorii ani, în cele două locații ar trebui să fie cheltuită o bună parte din bugetul de cumpărături al prahovenilor, estimat la circa 500 de milioane de euro pe an. Dacă sud-africanii de la NEPI şi francezii de la Carrefour Property pregătesc la sfârşitul acestei săptămâni deschiderea proiectului Ploieşti Shopping City, situat la ieşirea din oraş către Braşov, israelienii de la AFI Europe au ridicat 70% din structura mallului AFI Palace Ploieşti pe care speră să îl finalizeze la începutul lunii octombrie a anului viitor. Suprafata pre-inchiriata a ajuns in prezent la 18.000 de metri patrati. Printre primii retaileri care si-au anuntat prezenta aici se numara Flanco (1.200 mp), H&M (1.600 mp), Reserved (500 mp), New Look (500 mp), Aldo, Collins, Motivi, Jolidon, Optinova, Bigotti, Musette, Samsonite etc. Mall-ul va avea 1.000 de locuri de parcare, in majoritate subteran. Oficialii Afi Europe nu au semnat inca finantarea, desi mall-ul este peste 60% preinchiriat. Constructia demarata in urma cu cateva saptamani este asigurata, momentan, din fonduri proprii. Bancile cu care colaboreaza de 10 ani sunt Raiffeisen si Unicredit. Dezvoltatorii celor două proiecte mizează pe investiţiile realizate la Ploieşti de o serie de companii precum Unilever, Yazaki, LukOil sau OMV Petrom şi pe o rată a şomajului de circa 5%, sub cea de la nivel naţional. Cora, Inditex, H&M, Flanco sau New Yorker sunt printre companiile care consideră că cele două mall-uri din Ploieşti au potenţial să atragă zilnic câteva zeci de mii de clienţi în magazinele lor, într-un oraş în care în prezent mai funcţionează un hipermarket Real şi două unităţi Kaufland.
Sursa stiriprahova.ro