Asigurarea calităţii corespunzătoare a mediului, protejarea lui ca necesitate de supravieţuire şi progres este datoria oricărui cetăţean responsabil al Terrei.
Şcoala românească aflată în plină schimbare rămâne un decident responsabil în educarea elevilor, în problematica contemporană privind natura, echilibrul ecologic, raţionalizarea resurselor naturale, adaptarea la condiţiile impuse de realitatea lumii înconjurătoare.
Pe direcţia mai sus amintită, Grupul Şcolar Măneciu Ungureni -Judeţul Prahova promovează ecologia ca ştiinţă a gospodăririi naturii şi ca generator de valoare adaugată şi derulează în perioada 1.11.2011 -17.05.2012, PROIECTUL EDUCAŢIONAL “Mediul Ambiental Natural Educaţia prin Curriculum Integrat Unitar”, în parteneriat cu INSPECTORATUL JUDEŢEAN ŞCOLAR PRAHOVA, CASA CORPULUI DIDACTIC A I.S.J. PRAHOVA şi Asociaţia „TINERII VOLUNTARI – VALEA CĂLUGAREASCĂ”, având ca beneficiari în cadrul proiectului următoarele 30 de şcoli de pe Valea Teleajenului şi Valea Cricovului .
Implementarea educaţiei pentru protecţia mediului la Grupul Şcolar Măneciu este un demers al elevilor de toate vârstele care vor lucra pe segmente diferite, cu resurse umane şi materiale, în abordare ştiinţifică şi artistică, accetuând latura depriderilor şi educaţiei pentru un mediu şi un om sănătos, cu o conştiinţă europeană.
Proiectul presupune, pentru fiecare arie curriculară, documentare, ipoteze, activităţi de teren, ateliere de lucru, stabilirea de concluzii, iar confruntarea cu situaţiile concrete stimulează creativitatea elevilor, dezvoltă capacitatea de a lucra in echipă, dezvoltă abilităţile de comunicare, promovează relaţiile de parteneriat. Elevii voluntari din şcolile partenere vor lucra sub supravegherea profesorilor coordonatori, în colaborare cu alte cadre didactice sau responsabili autorizaţi în probleme de mediu.
Proiectul va produce un efect pozitiv pe termen lung, deoarece prin promovarea educaţiei ecologice se încercă o consolidare a convingerii că protejarea mediului ambiental natural constă în dezvoltarea la elevi a capacitǎţii de asumare activă a responsabilitǎţii faţǎ mediu, prin implicare, voluntariat şi parteneriat în cadrul diferitelor arii curriculare.
Director,
profesor Gabriela Despan







