Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat urmatorul proiect de act normativ: Proiect de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.2696/ 2011 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal
Prin Ordonanta Guvernului nr.25/2011 pentru modificarea art.7 din Ordonanta Guvernului nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, au fost aduse modificari ce vizeaza conditiile de scoatere din evidenta cazierului a datelor sau faptelor inscrise in bazele de date privind cazierul fiscal gestionate de organele fiscale, prin circumstantierea acestor conditii in functie de natura faptelor inscrise.
Pentru aplicarea unitara a acestor modificari a fost aprobat Ordinul ministrului finantelor publice nr.2696/2011 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal.
Prin Legea nr.113/2012 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 25/2011 pentru modificarea art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, a fost reglementata scoaterea din evidenta cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice inactive a mentiunii privind inactivitatea fiscala, in situatia in care persoana juridica inactiva este radiata din Registrul contribuabililor.
Astfel, potrivit noilor prevederi legale, inactivitatea fiscala inscrisa in cazierul fiscal al reprezentantului legal al unei persoane juridice aflate in inactivitate fiscala si radiata se scoate din evidenta la data implinirii unui termen de un an de la data radierii persoanei juridice.
Avand in vedere aceste modificari legislative, este necesara modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.2696/2011 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal.
Modificarile propuse vizeaza:
a) completarea Procedurii de inscriere si actualizare a datelor din cazierul fiscal cu dispozitii speciale privind scoaterea din evidenta cazierului fiscal a informatiilor privind inactivitatea fiscala;
b) modificarea formularului 508 „Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala”.
Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa www.anaf.ro, domeniul Legislatie/ Transparenta decizionala. De asemenea, acestea pot fi consultate la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu mentiunea „Conf.Legii nr.52/2003”, la urmatoarele adrese:
· Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
· Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
· Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesa domeniul Informatii / Comunicate si informatii de presa aflat pe site-ul institutiei.
sursa: blogulspecialistului.manager.ro