,,Ce sa spun ca sa obtin ceea ce imi doresc? ’’, ,,Oare cum sa ma comport cand vorbesc cuiva superior mie ?’’sau ,,Cum sa tin un discurs in public ? ’’ sunt doar cateva dintre intrebarile-cheie pe care cel putin odata ni le-am adresat noua insine. Dintotdeauna oameni s-au intels datorita unui limbaj comun si a comunicarii si au reusit sa realizeze lucruri cu adevarat uimitoare.Cateodata insa au avut dificultati in a isi exprima ideeile, in a se face intelesi sau in a castiga increderea semenilor.Nu putine au fost cazurile in care ideeile bune au fost negate tocmai datorita interpretarilor si a neintelegerilor ,astfel ca in ciuda limbajului comun oamenii par cateodata sa vorbeasca ,,limbi diferite’’.
Dar cum la fiecare problema exista cate o solutie au aparut in scopul unei mai bune intelegeri cursurile de comuniacare.Numai ca acestea snt adresate tuturor pornind de la cei care nu stapanesc bine ,,arta discursului’’ pana la ,,mici maestri ai persuasiunii ’’.
Unul dintre cursurile de comunicare la care am participat a fost realizat de catre Asociatia pentru Initiativa si Dezvoltare Continua.Dupa cum ma asteptam acest curs a fost o oportunitate atat pentru mine cat si pentru toti ceilalti participanti sa ne fixam cunostintele anterioare dar si sa acumulam informatii intersante despre istoria comuniacarii.
Am inteles ca poti sa vorbesti mult fara sa spui nimic si ca ceea ce conteaza cu adevarat este mesajul.Acum stiu ca exista multe tipologii de oameni si ca fiecare are modul propriu de comunicare.Reflexia a ceea ce spunem,sau feed-backul este indiciul dupa care trebuie sa ne ghidam cuvintele dar si mimica sau gesturile pentru a ne face ascultati si mai mult decat atat intelesi.
Cursul de comunicare a fost mai mult decat un curs obisnuit.Activitatile pe grupe,jorcurile educative si glumele au dinamizat cursul,facandu-l sa para o adevarata ,,joaca’’din care insa am putut invata foarte mult.
Personal,acest curs de comunicare m-a ajutat sa inteleg mai bine interactiunile dintre oameni ,invatandu-ma ca cea mai eficienta forma de comunicare este cea asertiva.
De asemenea, am aflat lucruri noi despre vocabular si despre felul in care o intrebare ,,bine plasata” poate destabiliza, ajuta sau intoarce cursul unei conversatii.
Anjie Goh – voluntar AIDC.