Prin bunăvoinţa Bibliotecii Judeţene “Nicolae Iorga” şi a directorului Nicolae Boaru, vă prezentăm în fiecare zi, recenzia unei cărţi. Astăzi “A vinde e omeneşte”, de Daniel Pink.
Lectură plăcută!
Monica BOSTAN
Adevărul surprinzător despre cum să-i convingi pe ceilalţi
Editura Publica. Traducere din engleză de Mihaela Sofonea.
Daniel H. Pink este autorul bestsellerurilor Drive (Publica, 2011), A Whole New Mind (2006), The Adventures of Johnny Bunko (2008), Free Agent Nation (2002) şi editorialist The New York Times, Harvard Business Review şi Wired. Este unul dintre cei mai apreciaţi speakeri ai momentului, susţinând seminarii şi prelegeri pentru corporaţii, asociaţii profesionale şi universităţi din întreaga lume despre transformarea radicală a modului în care funcţionează economia şi despre noua tipologie a locurilor de muncă.
Abilitatea de a-i convinge pe ceilalţi astfel încât să-i determinăm să schimbe ceea ce deţin cu ceea ce avem noi de oferit este vitală pentru supravieţuirea şi fericirea noastră. Ne-a ajutat specia să evolueze, ne-a mărit standardele legate de nivelul de trai şi ne-a îmbogăţit viaţa cotidiană. Capacitatea de a vinde nu este o adaptare nefirească la lumea nemiloasă a comerţului. Face parte din ceea ce suntem.
„Vânzări? Bleah – scrie Daniel Pink. Pentru cei deştepţi, vânzările sunt un demers care nu necesită prea multă materie cenuşie – o sarcină destinată şmecherilor mereu gata să-ţi întindă mâna, care se lasă purtaţi prin viaţă de lustrul pantofilor şi zâmbetul mieros. Pentru alţii vânzările sunt domeniul personajelor periculoase care se ocupă de lucruri alunecoase – un tărâm în care tertipurile şi înşelăciunea au rolul principal, în vreme ce onestitatea şi corectitudinea privesc mute din culise. O altă categorie consideră că vânzările sunt echivalentul funcţionăresc al curăţatului toaletelor – necesar, poate, dar neplăcut şi chiar puţin neigienic.
Aceasta este o carte despre vânzări. Dar nu seamănă cu nicio carte despre vânzări pe care aţi citit-o (sau ignorat-o) până acum. Asta deoarece vânzările, în toate formele – fie că vorbim de Buick-uri sau de prezentarea unor idei într-o şedinţă – s-au schimbat mai mult în ultimii zece ani decât în întreg secolul trecut. Majoritatea lucrurilor pe care credem că le înţelegem în legătură cu vânzările sunt construite pe o fundaţie de principii care s-a năruit.”
„O carte excelentă… radicală, surprinzătoare prin mesaj, dar fără de tăgadă de adevărată.” – Harvard Business Review
„Pink este unul dintre cei mai inteligenţi gânditori care problematizează interacţiunea dintre muncă, psihologie şi societate.” – Worth Magazine
„Pink a scris o versiune modernă a How to Win Friends and Influence People. Toţi liderii de afaceri – sau măcar cei care doresc să-i ,,influenţeze” pe ceilalţi – ar trebui să-şi cumpere această carte.” – Training and Development Magazine