Asistentii sociali din Romania au un nou Presedinte

Vineri, 04 Mai a avut loc alegerea noului Presedinte al Colegiului National al Asistentilor Sociali din Romania. Evenimentul a avut loc in cadrul sedintei ordinare a Congresului CNASR la care au participat delegatii asistentilor sociali din toata tara.

Dupa finalizarea procedurilor privind votul participantilor a fost ales in functia de Presedinte D-l Doru Buzducea alaturi de o echipa de profesionisti in asistenta sociala.

Incepand cu 04. Mai componenta echipei  propuse si votate pentru funcțiile de vicepreședinți, președinți ai comisiilor operative și membri ai comisiilor operative din BEX este urmatoarea:

Doru Buzucea al carui CV poate fi citit aici

Florian Sălăjeanu – Vicepreședinte

Eugen Lucan – Vicepreședinte

  • Cerasela Liliana PredescuPreședinte Comisia de avizare si atestare profesionala
  • Smaranda Witec
  • Nelida Ghitulescu
  • Theodora Ene
  • Dan Ioan Mihail

Principalul obiectiv al echipei propuse pentru mandatul 2012-2017 este acela de a promova profesia de asistent social printr-o vizibilitate nationala pozitiva, o rapida organizare a sucursalelor teritoriale, o reprezentare sustinuta a intereselor membrilor precum si o consolidare a relatiei cu mediul socio-economic. Toate actiunile intreprinse de viitoarea echipa de conducere a CNASR vor fi doar in interesul profesiei de asistent social.

Din programul tinerei echipe de conducerea a CNASR va mai relatam:

CNAS înseamnă nu doar conducerea centrală, nu doar consiliul sau congresul ci comunitatea tuturor membrilor acestei structuri profesionale. Considerăm că în perioada următoare este imperios necesară o dezvoltare rapidă și matură a colegiului la nivel teritorial prin constituirea și funcționarea sucursalelor.

Din punct de vedere organizațional, constituirea sucursalelor reprezintă prioritatea actualei echipe managerială. O bună funcționare a sucursalelor va determina și o bună funcționare a colegiului. Descentralizarea organizațională propusă implică și o asumare a responsabilităților ce revin structurilor teoritoriale în concordanță cu titlul acestui program managerial: o consolidare a profesiei la nivel național.

O reprezentare constantă a intereselor membrilor colegiului

Buna funcționare a colegiului depinde în mare măsură de gradul de satisfacție al membrilor organizației iar reprezentarea intereselor și drepturilor acestora constituie o activitate constantă a noii echipe manageriale. Gradul de reprezentare depinde însă și de cunoașterea acestor nevoi și dificultăți, de aceea îmbunătățirea comunicării între teritoriu și centru este esențială pentru eliminarea tensiunilor și frustrărilor latente sau explicite existente la ora actuală în organizație. Pledăm pentru realizarea unui efort comun de cunoaștere, înțelegere și soluționare a dificultăților pe care cu toții le parcurgem.

O consolidare a relației cu mediul socio-economic și cu mediul universitar

Propunem o consolidare a relației dintre sucursalele colegiului și mediul socioeconomic:

Direcții de Asistență Socială, SPAS-uri locale, primării, furnizori privați de servicii sociale, agenți economici precum și cu centrele universitare existente in regiunea respectivă. Comunitățile locale ale asistenților sociali asigură universităților interfața cu problematica socială existentă.

În Uniunea Europeană se accentuează ideea apropierii mediului academic de

nevoile angajatorilor, de regăsire în planurile de învățământ a disciplinelor care să asigure cunoștințe și competențe practice absolvenților astfel încât să se asigure o absorbție rapidă a acestora pe piața forței de muncă.

Toate statele europene susţin necesitatea revizuirii programelor curriculare de formare a profesioniştilor în asistenţă socială. Unele facultăți/secții de asistenţă socială din România par a se fi împotmolit în câteva discipline tradiţionale din ştiinţele socioumane ignorând schimbările sociale din ultimele două decenii ce au generat noi problematici sociale, neacoperite de planurile de învăţământ. Curricula în asistenţă socială are nevoie de modernizare pentru ca absolvenţii să se poată adapta în mod eficient contextelor profesionale solicitate de către angajatori și beneficiarii sistemelor de asistenţă socială. Au loc schimbări fundamentale în producţie și economie ce contribuie la o regândire în formarea inițială a asistenților sociali.

Pe de altă parte, mediul universitar ca partener al CNAS poate să contribuie la creșterea prestigiului instituțional dar și la consolidarea unui climat matur și echilibrat la nivel teritorial în eforturile de promovare a profesiei.

Formarea continuă a absolvenților de asistență socială rămâne un obiectiv major al CNAS iar DGASPC-urile și alți furnizori publici și privați de servicii sociale ca și angajatori în domeniul asistenței sociale reprezintă potențiali parteneri în organizarea cursurilor de formare continuă.

Sucursala Prahova a CNASR are urmatoarea componenta:

Presedinte: Sorescu Daniel
Vicepresedinte: Dima Aida
Membrii comitet de conducere: Alexe Dumitru
Dobre Monica
Savu Loredana

Date de contact ale sucursalei sunt:
email:office@cnasph.ro
fax: 0344818748

 

 

(659)

Impreuna dam mai departe stirile de bine!

FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.